Torsdag d. 26. februar 2025 kl. 18:30, afholder Lyngspejderne det årlige Grupperådsmøde, som er gruppens generalforsamling. Det er for alle gruppens medlemmer (repræsenteret ved deres forældre). Vi vil berette om året der er gået – fortælle lidt detaljer om vores økonomi (jeg kan allerede nu kan afsløre, at det gik rigtig godt med juletræerne, hvor vi fik udsolgt og nok lander et overskud på omkring 100.000 kr.), få en dialog med jer omkring disse aktiviteter, hvad pengene skal bruges til, hvordan det går i spejdergruppen og i de enkelte enheder, igangværende projekter, fremtidige planer, behandle indkomne forslag, samt vælge folk til spejdergruppens bestyrelse mv.
Det er vigtigt og nødvendigt, at vi har et stort og godt forældrenetværk i spejdergruppen, som bakker op, er interesseret, og tager del i arbejdet med omkring spejdergruppen, så prioriter venligst at møde op!
Bliv del af bestyrelsen
Et par pladser i bestyrelsen skal besættes til dette møde. Bl.a. skal der vælges ny formand, da undertegnede gerne vil give stafetten videre. Det går rigtig godt i spejdergruppen: Der er styr på økonomien, vores 2 gruppeledere og mange dygtige spejderledere har rigtig godt styr på selve spejderarbejdet, en stor del af de kommende arrangementer, er der allerede styr på og der er der en masse frivillige og hjælpende forældre til vores store arrangementer. Kort sagt: Det er et drømme-tidspunkt at blive formand på. Posten kan sagtens deles blandt 2 forældre, som kan køre et parløb. Prik til en af de andre forældre og foreslå om I ikke skal melde jer under fanerne sammen… Der er brug for det! Jeg vil selvfølgelig være til rådighed og hjælpe godt i gang.
Et par pladser i bestyrelsen skal besættes til dette møde. Bl.a. skal der vælges ny formand, da undertegnede gerne vil give stafetten videre. Det går rigtig godt i spejdergruppen: Der er styr på økonomien, vores 2 gruppeledere og mange dygtige spejderledere har rigtig godt styr på selve spejderarbejdet, en stor del af de kommende arrangementer, er der allerede styr på og der er der en masse frivillige og hjælpende forældre til vores store arrangementer. Kort sagt: Det er et drømme-tidspunkt at blive formand på. Posten kan sagtens deles blandt 2 forældre, som kan køre et parløb. Prik til en af de andre forældre og foreslå om I ikke skal melde jer under fanerne sammen… Der er brug for det! Jeg vil selvfølgelig være til rådighed og hjælpe godt i gang.
Kassererposten skifter også hænder til grupperådsmødet, hvor Kim takker af efter mange år. Her har Sandra heldigvis meldt sig som kandidat som ny kasserer.
Alle over 15 år kan stille op til bestyrelsen, og vi opfordrer til at nogle af vores unge medlemmer melder sig, så vi også får nogle unge repræsentanter.
Hvad består bestyrelsesarbejdet i?
Bestyrelsen er alle forældrenes repræsentanter og ansvarlig for at sikre gode rammer for spejderarbejdet i gruppen.
Spejdermøderne, ture og lejre mv., tager vores dygtige spejderledere sig af – mens bestyrelsen koordinerer alt det som er rundt om - dvs. fysiske rammer, økonomi, praktiske opgaver, retningslinjer osv.
Bestyrelsen mødes 4-6 aftener årligt og diskuterer aktuelle emner, deler meninger og tager beslutninger. Derudover står vi for at koordinere opgaver ud til forældre og andre samarbejdspartnere. Vi er meget optaget af, at så mange forældre som muligt hjælper, så det ikke bliver en stor byrde at være bestyrelsesmedlem. Det kræver ingen spejdererfaring for at være med i bestyrelsen – der er endda rig mulighed for at deltage gratis i kurser omkring bestyrelsesarbejde og lign.
Hvis du er interesseret eller vil vide mere om at være med i bestyrelse, så tag fat i undertegnede – enten på mail: formand@lyngspejderne.dk eller i forbindelse med et spejdermøde, hvor jeg tit er ved hytten.
Bestyrelsen er alle forældrenes repræsentanter og ansvarlig for at sikre gode rammer for spejderarbejdet i gruppen.
Spejdermøderne, ture og lejre mv., tager vores dygtige spejderledere sig af – mens bestyrelsen koordinerer alt det som er rundt om - dvs. fysiske rammer, økonomi, praktiske opgaver, retningslinjer osv.
Bestyrelsen mødes 4-6 aftener årligt og diskuterer aktuelle emner, deler meninger og tager beslutninger. Derudover står vi for at koordinere opgaver ud til forældre og andre samarbejdspartnere. Vi er meget optaget af, at så mange forældre som muligt hjælper, så det ikke bliver en stor byrde at være bestyrelsesmedlem. Det kræver ingen spejdererfaring for at være med i bestyrelsen – der er endda rig mulighed for at deltage gratis i kurser omkring bestyrelsesarbejde og lign.
Hvis du er interesseret eller vil vide mere om at være med i bestyrelse, så tag fat i undertegnede – enten på mail: formand@lyngspejderne.dk eller i forbindelse med et spejdermøde, hvor jeg tit er ved hytten.
Dagsorden for grupperådsmødet er:
1. Valg af dirigent og referent
2. Fremlæggelse af beretning fra bestyrelse samt ledergruppen
3. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskabet
4. Fremlæggelse og godkendelse af budget
5. Vedtagelse af kontingent for det kommende år
6. Behandling af indkomne forslag
7. Vedtagelse af udviklingsplan
8. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen
9. Valg til bestyrelsen
10. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant
11. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådsmødet
12. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådsmødet
13. Eventuelt
1. Valg af dirigent og referent
2. Fremlæggelse af beretning fra bestyrelse samt ledergruppen
3. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskabet
4. Fremlæggelse og godkendelse af budget
5. Vedtagelse af kontingent for det kommende år
6. Behandling af indkomne forslag
7. Vedtagelse af udviklingsplan
8. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen
9. Valg til bestyrelsen
10. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant
11. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådsmødet
12. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådsmødet
13. Eventuelt
Stemmeberettiget er alle medlemmer over 15 år samt forældre til medlemmer under 15 år.
Hvis man har forslag, som ønskes behandlet under punkt 6, skal disse sendes til formand@lyngspejderne.dk senest 12. februar 2025.
Indkomne forslag, foreløbigt regnskab samt forslag til budget for kommende år, vil være tilgængeligt på lyngspejderne.dk senest 19. februar 2025
Vi forventer at Grupperådsmødet slutter senest kl. 21:00
Tilmelding:
Af praktiske årsager, vil vi gerne have en tilmelding på mail (Enten her på Facebook eller til formand@lyngspejderne.dk), så vi ved hvor meget lækker kage og drikkevarer vi skal have klar.
Af praktiske årsager, vil vi gerne have en tilmelding på mail (Enten her på Facebook eller til formand@lyngspejderne.dk), så vi ved hvor meget lækker kage og drikkevarer vi skal have klar.
På gensyn!
Martin Bentzen, formand for bestyrelsen
Martin Bentzen, formand for bestyrelsen